Wymiana i zwroty

Wymiana zakupionego towaru może nastąpić przez zgłoszenie kupującego na adres mailowy info@amjublier.com.pl powołując się na numer zamówienia oraz wskazując pozycje do wymiany. Następnie po zwróceniu przez zamawiającego ustalonej pozycji zamówienia ma on możliwość zamówienia interesującej go pozycji z uwzględnieniem różnicy w cenie.

W przypadku, gdy po dokonaniu zakupu za pośrednictwem alesrebro.pl zmieniłeś zdanie i nie chcesz zatrzymać zakupionego produktu, możesz dokonać jego zwrotu. Na podjęcie decyzji o zwrocie masz 14 dni od dnia otrzymania swojego zamówienia. Szczegółowe informacje dotyczące przysługujących uprawnień w postaci odstąpienia od zawartej umowy znajdują się poniżej:

  1. Konsument jest uprawiony do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania Zamówienia. Termin ten rozpoczyna bieg:
    1. od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
    2. w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części
    3. w przypadku Umowa sprzedaży polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    4. dla pozostałych przypadków - od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  3. W celu skorzystania z uprawnienia do odstąpienia od Umowy sprzedaży Konsument jest zobowiązany dostarczyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu, preferowanie na Adres Elektroniczny info@alesrebro.pl . Możesz również wysłać Sprzedawcy list na adres: Anna Majewska Firma Handlowa ul. Sportowa 11, 37-700 Przemyśl z dopiskiem ZWROT, który zawierał będzie oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Jeżeli Konsument skorzysta z możliwości przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres elektroniczny info@alesrebro.pl, Sprzedawca prześle Konsumentowi niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży Konsument może sformułować w następujący sposób (zachowanie poniższej formuły nie jest jednak obowiązkowe):

    Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży
    Nazwa Sprzedawcy: Anna Majewska Firma Handlowa
    Adres Sprzedawcy: Sportowa 11, 37-700 Przemyśl
    e-mail Sprzedawcy: info@amjubiler.com.pl
    Niniejszym odstępuję/-jemy (*) od zawartej przez(e) mnie/nas (*) umowy zakupu następujących Towarów:
    ____________________________________________________
    Zamówione w dniu (*)/otrzymane w dniu (*) ____________________________________
    Imię i Nazwisko Konsumenta/-ów: ____________________________________________
    Adres Konsumenta/-ów: ____________________________________________________
    Sposób zwrotu płatności
    (np. nr rachunku bankowego): ____________________________________________________
    Podpis Konsumenta/-ów (tylko w przypadku oświadczeń w formie papierowej):_______________________
    Data: ___________________________________________________________________
    (*) niepotrzebne skreślić

  5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą.
  6. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszelkie otrzymane płatności związane z Umową sprzedaży, od której Konsument odstępuje, w szczególności Cenę Towaru oraz koszt dostawy, przy czym w zakresie zwrotu kosztów dostawy Sprzedawca obowiązany jest zwrócić tylko koszt zwykłego, najtańszego sposobu dostarczenia Zamówienia, oferowanego przez Sprzedawcę. Bezpośrednie koszty związane ze zwrotem Towaru, stanowiące następstwo odstąpienia przez Konsumenta od Umowy sprzedaży, ponosi Konsument.
  7. Sprzedawca dokona zwrotu płatności otrzymanych od Konsumenta, w tym Ceny Towaru oraz kosztu dostawy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wysłanego przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej. Zwrot płatności nastąpi tym samym kanałem płatności, jakiego Konsument użył celem zapłaty za Towar, o ile Sprzedawca i Konsument nie uzgodnią inaczej.
  8. Konsument, który odstąpił od Umowy sprzedaży, ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towarem przed jego upływem. Zwracany Towar powinien zachować stan niewykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru Towaru, jego cech i funkcjonowania.
  9. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności za Towar do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umów  sprzedaży:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    7. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  11. Uprawnienia Konsumenta, o których mowa w niniejszym Regulaminie, przysługują również Klientowi będącemu osobą fizyczną zawierającemu umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  12. Możesz również skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy w formacie PDF poprzez jego pobranie (Oświadczenie o odstąpieniu od umowy).
  13. Uprzejmie informujemy, że zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania.
  14. Zwracany towar powinien posiadać wszystkie metki oraz powinien posiadać oryginalne opakowanie producenta.
  15. W przypadku wysyłki zwracanego towaru bardzo prosimy o dokładne zabezpieczenie paczki, aby nie uległa uszkodzeniu lub zniszczeniu w transporcie. Przesyłka powinna zawierać również: paragon, metki produktów, opakowania, certyfikat, a w przypadku zegarka, dodatkowo prosimy o dołączenie karty gwarancyjnej o ile została ona wydana.

Reklamacja

  1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta za zgodność świadczenia z umową określone są w Ustawie o Prawach Konsumenta w Rozdziale 5a oraz innych przepisach obowiązującego prawa.
  2. W celu zgłoszenia reklamacji proszę postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:
    • o Zgłoszenie reklamacyjne można złożyć poprzez wypełnienie formularza reklamacji i przesłanie do razem z zakupionym produktem i dowodem zakupu:
      1. listownie na adres siedziby Sprzedawcy;
      2. poprzez wysłanie wiadomości email na adres: info@alesrebro.pl , lub
      3. osobiście w Salonie Sprzedaży przy: ul. Sportowej 11, 37-700 Przemyśl, ul. Plac 3 Maja 3, 37-700 Przemyśl, ul. Sportowa U3 Bazar, 37-700 Przemyśl.
    • formularz, bądź też oświadczenie o składanej reklamacji, należy wydrukować i podpisać;
    • w przypadku braku możliwości wydrukowania formularza lub oświadczenia o składanej reklamacji, należy je przesłać na adres email info@alesrebro.pl
  3. Oświadczenie o składanej reklamacji Konsument może sformułować w następujący sposób (zachowanie poniższej formuły nie jest jednak obowiązkowe):

    Nazwa Sprzedawcy: Anna Majewska Firma Handlowa
    Adres Sprzedawcy: Sportowa 11, 37-700 Przemyśl
    e-mail Sprzedawcy: info@amjubiler.com.pl
    Numer zamówienia lub numer paragonu: _______________________________
    Nazwa oraz symbol produktu: _______________________________________
    Załączniki: paragon/faktura inne
    Data zauważenia usterki: __________________
    Opis uszkodzenia: ______________________________________________________
    Żądania Kupującego: NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ (ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY)
     usunięcie wady wymiana na rzecz wolną od wad
     obniżenie ceny odstąpienie od umowy/zwrot środków
    Imię i Nazwisko Kupującego: ____________________________________________
    Kupującego: ____________________________________________________
    Sposób zwrotu płatności
    (np. nr rachunku bankowego): ____________________________________________________
    Podpis Konsumenta/-ów (tylko w przypadku oświadczeń w formie papierowej):_______________________
    Data: ___________________________________________________________________
    (*) niepotrzebne skreślić

  4. Sprzedawca zastrzega, że nie przyjmuje od Kupującego tzw. przesyłek za pobraniem (ang. Cash On Delivery; przesyłka, której warunkiem odbioru przez adresata jest uiszczenie kwoty wskazanej w liście przewozowym przez nadawcę przesyłki) jeśli wiąże się to z koniecznością spełniania świadczenia pieniężnego, a Sprzedawca takiej przesyłki nie zamawiał.
  5. W przypadku reklamacji Produktu zakupionego w alesrebro.pl Klient będący Konsumentem udostępnia Sprzedawcy Produkt wraz dowodem jego zakupu. Sprzedawca na swój koszt odbierze Towar od Klienta, w tym celu Klient wybiera jedną z zaproponowanych przez Sprzedawcę i najdogodniejszą dla Klienta, opcję odbioru reklamowanego Produktu, np. za pośrednictwem kuriera, paczkomatu lub bezpośrednio w jednym z Salonów sprzedaży, o których mowa w pkt 2 powyżej.
  6. Dla sprawnego i szybszego rozpatrzenia reklamacji, jedynie zaleca się, zamieszczenie w opisie reklamacji:
    • o danych kontaktowych składającego reklamację;
    • o informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady oraz opisu uszkodzenia;
    • o żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży (usuniecie wady, wymiana rzeczy na wolną od wad) lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży (w przypadku wystąpienia wady istotnej);
  7. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji, Sprzedający zwraca się do Klienta składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  8. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od daty jej otrzymania. Klient otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji, w sposób zgodny ze swoim życzeniem tj. np. na podany adres e-mail, pisemnie na wskazany adres do korespondencji lub inny zgodny z przepisami prawa.
  9. W przypadku zwrotu ceny, zwrot następuje w kwocie zapłaconej przez Klienta i w analogiczny sposób do wybranej przez Klienta metody płatności za Produkt, chyba że Konsument wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów przez Konsumenta.
  10. Sprzedawca informuje Państwa o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Państwa po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  11. Możesz również skorzystać ze wzoru formularza reklamacji w formacie PDF poprzez jego pobranie (Oświadczenie o odstąpieniu od umowy).

  • Zarejestruj się

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się lub zresetuj hasło